Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
ωραριο δε - πα: 10 πμ - 2 μμ
0 προϊόντα - 0,00€ 0
ωραριο δε - πα: 10 πμ - 2 μμ
0 προϊόντα - 0,00€ 0
0 προϊόντα - 0,00€ 0

Μαριάνθη Σπυροπούλου - Ζωγραφική

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Μαριάνθη Σπυροπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου έλαβε τις εγκύκλιες σπουδές και αποφοίτησε από την Οδοντιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Άσκησε το επάγγελμα της οδοντιάτρου για σαράντα χρόνια από τα οποία δεκατέσσερα στη Θεσσαλονίκη και είκοσι έξι στην Αθήνα, από όπου συνταξιοδοτήθηκε. Με τη ζωγραφική ασχολείται από το 1975. Η εκπαίδευσή της είναι δια βίου. Άρχισε μαθήματα ζωγραφικής δι’ αλληλογραφίας στη Σχολή ABC. Κατόπιν εκπαιδεύτηκε στη σχολή ζωγραφικής του Δήμου Αθηναίων και στη σχολή του Δήμου Ζωγράφου για τέσσερα χρόνια με καθηγήτρια την Αντωνία Καλύβα. Παρακολούθησε το Εργαστήριο του ζωγράφου ‑ αγιογράφου Γιάννη Ζαφείρη και στο ίδιο διάστημα έλαβε ιδιαίτερα μαθήματα πορτρέτου.

Στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στη Σχολή ζωγραφικής της ΧΑΝΘ, μαθήτευσε για τρία χρόνια κοντά στην καθηγήτρια Μένη Τριανταφυλλίδη. Επίσης παρακολούθησε μαθήματα της Εύης Κυρκμανίδου στο Δήμο Θεσσαλονίκης, στο Φροντιστήριο «Γραμμή» και διαδικτυακά μαθήματα με το Χρήστο Τηρεκίδη.

Έργα της έχουν εκτεθεί στις εξής ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής:

  1. Στο Ίδρυμα Γεωργίου Γουναρόπουλου
  2. Στο Πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων
  3. Στη ΧΑΝ Θεσσαλονίκης
  4. Στη GALLERY Miro

Η Μαριάνθη Σπυροπούλου εμπνέεται από τις μεγάλες πόλεις και τις αντιθέσεις τους, από την ελληνική φύση, από την πληθώρα λουλουδιών και χρωμάτων, ειδικότερα το γαλάζιο του ουρανού και το βαθύ μπλε της θάλασσας. Κατά τη διάρκεια επισκέψεών της σε αρκετά αιγαιοπελαγίτικα νησιά εμπνεύστηκε από ξωκλήσια, τη φυσική ομορφιά που τα αγκαλιάζει, τους ντόπιους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Κάθε φορά που ξεκινάει το ταξίδι ενός νέου έργου της και γεμίζει την παλέτα της με χρώματα, διοχετεύει στον καμβά προσωπικά της συναισθήματα και κυρίως ψυχική ευφορία, γαλήνη και αγάπη.

  Υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που η καλλιτεχνία είναι σύμφυτη μ’ αυτά. Σ αυτά συγκαταλέγεται και το επάγγελμα του οδοντιάτρου. Δεν νοείται οδοντίατρος χωρίς καλλιτεχνική δεξιοτεχνία. Έτσι, η αγαπητή κ. Μαίρη Σπυροπούλου, συνάδελφος, ιατρός οδοντίατρος, αποδεικνύει στην πράξη την παρατήρηση αυτή με το έργο της στη ζωγραφική, εκδίδοντας Λεύκωμα, όπου περιέχονται 60 έργα ώριμης ζωγραφικής, με ευρύ φάσμα Θεμάτων από προσωπογραφίες, τοπία, θαλασσογραφίες, νεκρά φύση, κτίρια και άνθη, χαρίζοντας απλόχερα ενέργεια, ικανοποίηση και συγκίνηση.

Εύλογα τίθεται το ερώτημα: τι είναι η ζωγραφική; Είναι Τέχνη; Είναι Επιστήμη ή στην πραγματικότητα θείο δώρο, τάλαντο, δοσμένο εκ των άνω, και καλείται ο καλλιτέχνης να το πολλαπλασιάσει. Κατά τον Σιμωνίδη μάλιστα (556‑468 π.Χ.) η ζωγραφική είναι σιωπώσα ποίηση, όπως και η ποίηση λαλούσα ζωγραφική. Η έκδοση των έργων ενός καλλιτέχνη σε λεύκωμα, όπως το παρόν, εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς και προσφέρει σημαντικά οφέλη, τόσο στον ίδιο τον καλλιτέχνη όσο και στο ευρύτερο κοινό. Αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τη διατήρηση, την προβολή και την προώθηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας, διασφαλίζοντας ότι η δουλειά του καλλιτέχνη θα είναι αθάνατη και Θα συνεχίσει να έχει αντίκτυπο και στο μέλλον.

Θερμά συγχαρητήρια στην ζωγράφο για το ώριμο και πολύτιμο έργο μιας ζωής που μας προσφέρει.

Επαμεινώνδας Φαχαντίδης,
ομ.Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ.

  Η Μαίρη Σπυροπούλου είναι μια διακεκριμένη επιστήμων η οποία για 40 χρόνια άσκησε με ευθύνη και συνέπεια το επάγγελμα της οδοντιάτρου. Στην παράλληλη λιγότερο γνωστή ‑ αλλά ενδεχομένως πιο συναρπαστική ‑ πλευρά της ζωής της η Μαίρη Σπυροπούλου είναι μια καλλιτέχνις που διεκδικεί τον προσωπικό της τρόπο έκφρασης καθώς αναμετράται με τον κόσμο των εικόνων. Αν και ίσως δεν έχει σημασία να αναζητήσουμε ποιο είναι το πάθος που την κίνησε ‑ ήδη από το 1975 ‑ να ασχοληθεί με την ζωγραφική, μπορούμε ίσως να υποθέσουμε ότι πίσω από αυτό το πάθος κρύβεται η αναζήτηση ισορροπίας ανάμεσα στους κόσμους της ανάλυσης και της σύνθεσης.

«Η επιστήμη είναι φασματική ανάλυση. Η τέχνη είναι σύνθεση φωτός» μας λέει ο συγγραφέας Καρλ Κράους. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ακροβατεί κανείς ανάμεσα στους δύο κόσμους της επιστήμης και της καλλιτεχνικής έκφρασης. Η παρουσία και των δύο είναι έκδηλη στο έργο της. Η ζωγραφική της Μαίρης Σπυροπούλου είναι πολύπλευρη και περιπετειώδης. Η χειρονομία άλλοτε ελεύθερη ‑ σχεδόν ιμπρεσιονιστική ‑ προσφέρει τη δική της ‑ ενδεχομένως υποκειμενική ‑ αλλά οπωσδήποτε μοναδική ερμηνεία του φυσικού κόσμου και άλλοτε ρεαλιστική και αφιλτράριστη αναπαριστά με προσοχή και επιμέλεια την λεπτομέρεια του προσφερόμενου προς ερμηνεία θέματος.

Τα θέματα που επιλέγει είναι οικεία και προσφιλή. Η έμπνευση έρχεται από τον κόσμο του προσιτού, του καθημερινού. Αναπαραστάσεις του εξευγενισμένου αστικού τοπίου, ειδυλλιακές εικόνες της υπαίθρου, αποσπάσματα από τον μικρόκοσμο της καθημερινότητας, νεκρές φύσεις. Όποιο και αν είναι το θέμα ‑ και ανεξάρτητα από την τεχνική που επιχειρείται σε κάθε έργο ‑ η πρόθεση η ματιά και η χειρονομία συναντιούνται στην κοινή τους επιθυμία να εκφράσουν τη χαρά της ζωής. Οι εικόνες
της Μαίρης Σπυροπούλου μας αποκαλύπτουν τη δική της αισιόδοξη οπτική για έναν κόσμο που είναι εκεί αν θέλει κανείς να τον δει. Μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχει μαγεία στην καθημερινότητα και έκπληξη στο τετριμμένο.

«Για να ξέρεις τι να ζωγραφίσεις, πρέπει να αρχίσεις να ζωγραφίζεις» λέει ο Πάμπλο Πικάσο. Η Μαίρη Σπυροπούλου άρχισε το 1975. Της εύχομαι να μην σταματήσει ποτέ.

Κορίνα Φιλοξενίδου,
Επίκουρη Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής / Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

  Είναι οδοντίατρος, έτσι την ξέρουν όλοι. Το ζωγραφικό της έργο δεν είναι γνωστό˙ ας πούμε ότι είναι εν μέρει και σε ολίγους… Σε τούτη την έκθεση παρουσιάζεται ένα μεγάλο μέρος της εργασίας της στη ζωγραφική, ώστε ίσως τώρα μόνο να είναι δυνατό να σχηματίσει κανείς μια γνώμη. Η Μαριάνθη Σπυροπούλου πιστεύει ότι η οδοντιατρική έχει σχέση με την ενασχόληση της με την καλλιτεχνία και ότι ζωγραφίζοντας δεν είναι απλώς ένας τρόπος να περνάς δημιουργικά τον χρόνο σου, αλλά κυρίως είναι τρόπος έκφρασης βαθύτερων συναισθημάτων, αναζητήσεων και αποτύπωση βιωματικών καταστάσεων και συνεπώς ένα τμήμα του εαυτού σου.

Η θεματική των έργων έχει πηγή την θάλασσα, βίωμα και μνήμη, μιας και κατάγεται από την Αγία Τριάδα παραθαλάσσιο θέρετρο της Θεσσαλονίκης. Ζωγραφίζει τη θάλασσα όπως η ίδια την έχει βιώσει, άλλοτε γαλήνια και νωχελική, άλλοτε φουρτουνιασμένη και άγρια. Τα θαλασσινά της έργα μας ταξιδεύουν σε τόπους γνωστούς και οικείους.
Τα θέματα αποδίδονται με πλούσια χρωματική κλίμακα που εκτείνεται από ποικίλες αποχρώσεις του μπλε εώς θερμά έντονα χρώματα και με το λαμπρό, μεσογειακό φως που διαχέεται σε όλα τα τοπία.

Άγγελος Σιδηρόπουλος,
Αρχιτέκτων Μηχανικός ‑ Διακοσμητής

Newsletter

DOUKAS CULTURE © 2025. ALL RIGHTS RESERVED.

Ελάχιστο 4 χαρακτήρες